Jak začít podnikat bez peněz
[dropcap]C[/dropcap]hcete začít podnikat s vlastní firmou a nemáte úspory? Nechcete se zadlužovat a máte obavu z vysokých nákladů? Jak ale ušetřit na věcech, které budete potřebovat jsou pro podnikání nezbytné? Jak zafinancovat prezentace na internetu pomocí vlastních webových stránek, přes založení společnosti až po reprezentativní kancelář, kde se budete setkávat se svými klienty. Možná Vás to překvapí, ale začít se dá i s málem.
Vaše prezentace na internetu
Abyste budoucí zákazníky přesvědčili o kvalitě svých služeb, neriskujte, že je odradí Vaše nemoderní, nekvalitní nebo snad neexistující webové stránky. Kvalitní firemní prezentace na míru přesně podle vašich představ je obvykle investice několika desítek tisíc korun a zhotovení takového webu je často práce minimálně na několik týdnů. Naštěstí jsou dnes k dostání i velmi dobře vypadající šablony, které pro jednoduchý informační web zcela postačí.
Cena takového webu s administrací a vlastní doménou stojí do 200 Kč měsíčně. Rozjet podnikání online a uvedení stránek do provozu zvládnete sami a během několika hodin. Dobře Vám na začátek poslouží třeba nějaká služba např. WebNode.cz
Online reklama
Pokud chcete ušetřit na začátku peníze i za online reklamu a nechcete investovat do marketingových kampaní, tak určitě nezapomeňte propojit webové stránky se sociálními sítěmi. Vytvořit si firemní profil na Facebooku je dnes nezbytné a nezapomeňte zvážit také Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram nebo Pinterest. Každá ze zmíněných sítí má svá specifika a vyplatí se do nich investovat čas.Je to totiž cesta jak se zvyditelnit a přitom Vás to nic nestojí, kromě Vašeho času. Myslete na to, že při nakupování hraje velkou roli doporučení známých, takže komunikovat se svými současnými i budoucími zákazníky i na sociálních sítích Vám může přinést další klienty. Stačí, aby zákazníci nebo příznivci sdíleli některý váš zajímavý příspěvek či soutěž, a jste na nejlepší cestě.
Další forma reklamy jsou oborové katalogy a tematické blogy a diskuze z oboru. Zápisy do firemních katalogů jsou často zdarma a pro začátek, kdy se díváte na každou korunu, je důležité v katalogu alespoň být, třebaže na posledním místě. U velké části internetových blogů můžete pod články přispívat svým komentářem. Dělejte to často, ale vždy pouze pokud je vaše poznámka užitečná nebo zajímavá. Může to být první moment, kdy se o vás dozví potenciální klient.
Tak hodně štěstí.